کد خبر 1645941
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸
زلنسکی: روسیه را باید مجبور به صلح کرد

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز سه‌شنبه در اظهارات خود در نشست شورای امنیت سازمان ملل تصریح کرد «روسیه را باید مجبور به صلح کرد».

به گزارش مشرق، رئیس‌جمهور اوکراین در صحبت‌های خود در سازمان ملل با تأکید بر اینکه باید روسیه را به صلح وادار کرد؛ بار دیگر ادعاهای خود در مورد ایران را تکرار و اذعان کرد که «ایران و کره شمالی در جنگ اوکراین و روسیه، همدست مسکو هستند».

این مقام اوکراینی مدعی شد که روسیه از سلاح‌های تهران و پیونگ‌یانگ، در جنگ علیه کی‌یف استفاده می‌کند.

رئیس‌جمهور اوکراین، روسیه را «تنها مهاجم» و «تنها متخلف» جنگ مسکو و کی‌یف معرفی کرد. وی تأکید کرد «این جنگ با مذاکره تمام نمی‌شود». زلنسکی مدعی شد که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، مرتکب جرم بین‌المللی شده و بسیاری از قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته است.

رئیس‌جمهور اوکراین در این نشست تصریح کرد که این جنگ تنها به این خاطر که «کسی از جنگ خسته شده است» به پایان نمی‌رسد بلکه باید مسکو را به صلح وادار کرد.

نشست شورای امنیت سازمان ملل با محوریت موضوع جنگ اوکراین با حضور وزرای ۱۴ کشور عضو و «واسیلی نبنزیا» نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل برگزار شد. نبنزیا در این جلسه هدف از اظهارات زلنسکی را جلب‌توجه سازمان ملل دانست.

زلنسکی به دنبال جلب حمایت متحدان خود برای طرحی با عنوان «طرح پیروزی» است. پیش‌ازاین اعلام شده بود که او در سفر خود به نیویورک این طرح را به مسئولان آمریکایی ارائه کرده است.

باوجود حملات اوکراین به کورسک روسیه و تسلط بر بخش‌هایی از این منطقه، هم اکنون مسکو توانسته است بار دیگر کنترل اوضاع را به دست بگیرد و بر مناطقی از شرق اوکراین مسلط شود. روسیه همچنان در حال پیش رفتن در خاک اوکراین است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۴
    0 2
    کمونیستای کثیف فقط حرف زور میفهمن.باید با شخم زدن شهرهای روسیه کمونیستا رو مجبور به ادم شدن کرد.به خدا اگه اصلا کمونیستا صلح بفهمن چیه
  • ایرانی IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۴
    0 0
    زلنسکی دلقک آمریکا و اروپا در حال رفتن به زباله دان تاریخ است و این سرنوشت نوکران غربی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس